woensdag 10 oktober 2007

Blog-analyse

Ik weet het, ik heb weeral een tijd niet geschreven.
Ik heb geprobeerd maar bloggen is voor mij blijkbaar niet verslavend :)
Misschien is het anders als je deel uitmaakt van de blog-community en veel reactie krijgt op een blog. Ik krijg van mijn vrienden en familie wel respons maar meestal niet online ;)

De impact van bloggen op mijn leven valt alleszins niet te vergelijken met hoe mijn leven is veranderd toen ik begon te chatten op IRC (Internet Relay Chat) in 1996. Dat waren de pioniersjaren en de IRC/Internet-gemeenschap was toen nog bijzonder klein. Het waren speciale tijden, en tot op de dag van vandaag hou ik er vrienden en enkele exen aan over (zelfs mijn huidig lief onrechtstreeks), maar vooral een ontwaken uit mijn naïviteit en breken uit mijn plattelandsmilieu :) (en mijn overmatig gebruik van smileys niet te vergeten :P)
Maar ik denk niet dat een ander internetfenomeen mijn leven nog even ingrijpend zal kunnen veranderen als IRC destijds. Bloggen is blijkbaar mijn ding niet. Teveel eenrichtingsverkeer...

Toch zal ik proberen af en toe deze blog nog aan te vullen, wie weet krijg ik er toch nog plezier in. Misschien als in mijn vriendenkring het bloggen meer ingang vindt en ik niet meer één van enigen ben? ;-)

3 opmerkingen:

Kris zei

Hmm.. ge zit er wel een jaar of 2-3 naast peins ik.

Ik ben er redelijk zeker van dat ik in 1994 op IRC zat, toch zeker op #coders dat #vlaanderen een paar jaar achterop hinkte kan ik me wel inbeelden.

Ik zal het maar niet hebben over de tijd dat er nog geen I in relay zat :)

Overigens .. Analyse wise .. het lijkt wel alsof je enkel blogt als je lief niet thuis is :)

Maar 'k heb uwen hint begrepen .. 't is allemaal mijn fout :)

Moon zei

Tjsa Kris, gij zijt dan ook "nen echten" he :)

Anoniem zei

ff om te laten weten dat ik mij zaterdag verwend heb met de badartikelen van 'rituals' die ik voor mijn verjaardag gekregen heb, heerlijk! Toen moest ik aan jou en je 'blog' denken, vandaar..

Karen