vrijdag 10 augustus 2007

Fiskebar

Vanavond vrouwenavondje met vriendinnen P. en D. in de Fiskebar op het Zuid. Lekker gegeten: gegrilde venusschelpen als voorgerecht en rogvleugel als hoofdgerecht.

Begin mezelf als pesco-vegetariƫr (visetende vegetariƫr dus) wel steeds meer vragen te stellen bij het eten van vis. Is in feite niet consequent van mij. Ik voel achteraf ook soms een soort schuldgevoel knagen... Als ik de keuze heb tussen een veggie schotel of vis neem ik dan ook meestal het eerste. Misschien kan ik mezelf tegemoet komen door vis te beperken en vooral schelpdieren en zeevruchten te eten? Dus nog wel mosselen, venusschelpen, St-Jacobsvruchten, kreukels, oesters (glibber glibber),... Kreeft en krab horen daar dus naar mijn mening niet bij want dat eet ik al langer niet wegens gewetensproblemen (levend gekookt, etc). Garnalen nog wel aub :)

Maar terug naar daarstraks. Het was een gezellig babbelavondje in een restaurant dat blijkbaar enorm populair is, er zaten ook veel buitenlanders (en dus niet het type dat je terugvindt met een steak onder de kathedraal ;) Enorme keuze in vis en zeevruchten en grote porties! (heb doggy bag meegenomen dus) Een echte aanrader voor de visliefhebber.

Volgende week hebben we een weekje verlof genomen. Oef, het zal deugd doen! Laat het weer nu ook een beetje meezitten aub! ;)

Geen opmerkingen: