dinsdag 7 augustus 2007

tandarts-perikelen

Vandaag naar de tandarts geweest. Nee, niet naar mijn vertrouwde tandartsenpraktijk. Het was daar namelijk onmogelijk binnen een redelijke termijn een afspraak vast te krijgen wegens enkele weken vakantiesluiting. Dan maar op goed geluk een vrouwelijke tandarts uitgekozen vlakbij mijn werk. Nu moet je weten dat ik sinds het trekken van mijn wijsheidstand begin dit jaar, de daaropvolgende kaakontsteking en 2 weken leven op pijnstillers, een soort tandartsenangst heb ontwikkeld. De tandartse waar ik terecht kwam viel gelukkig goed mee, een spontane, sympathieke vrouw met moderne kunstwerken tegen de muur van haar praktijk.

Gelukkig ging ik slechts voor een kleinigheidje, namelijk een vulling waar een sleufje inzat dat onnatuurlijk aanvoelde. Dus wat bijvijlen was voldoende. Maar toen merkte de tandartse op dat een andere vulling blijkbaar gelost was. Dus heb ik dat ook ineens maar laten vullen. Bij het buitengaan merkte ik echter plots dat die terug gevulde tand nu wat vreemd aanvoelde (een scherp randje). Nu het ene probleem opgelost is, heb ik er dus een ander, grrrr ;) Maar geen nood, heb nog altijd een reserve-afspraak (die ik normaal gezien ging afzeggen) staan bij mijn oorspronkelijke tandarts :))

De rest van de avond was rustig, ben eindelijk beginnen lezen in het boek "Female Chauvinist Pigs", van een Amerikaanse journaliste die de bimbo-cultuur aanklaagt, die vooral in de States welig tiert. Je weet wel, vrouwen die halfnaakt (à la Paris Hilton) rondlopen en dan nog beweren dat dit slechts een logische verderzetting is van de feministen die destijds hun BH's verbrandden. Stelling van het boek is net dat dit type vrouw alles wat de feministische stroming heeft opgebouwd nu overboord gooit en zich weer als cliché-matig seksobject gedraagt. Ik denk dat het boek me zeer gaat bevallen :)

En het is dus weeral middernacht. Van mijn voornemen vroeger dan 12u te gaan slapen komt dus weer niets in huis, zucht. Slaapwel :-)

Geen opmerkingen: